Klauzula informacyjna dla kontrahentów, oferentów, przedstawicieli kontrahentów, w tym członków zarządu, pełnomocników kontrahentów lub osób wskazanych do kontaktu w ramach współpracy
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – zwanego RODO, informujemy:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest AMED Sp. z o.o. ul. Ceglana 67C, 40-514 Katowice, NIP: 9542519559, REGON: 240090900, KRS: 0000237033. Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez adres e-mail: kontakt@amed-klinika.pl telefonicznie pod nr +48 721 148 556 lub listownie na adres podany powyżej.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się poprzez adres e-mail: iod@amed-klinika.pl lub pisemnie kierując korespondencję na adres siedziby Administratora Danych Osobowych. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- Realizacja obowiązków prawnych Administratora związanych z realizowaną umową, np. prowadzenie dokumentacji rachunkowej. Podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. c RODO - „obowiązek prawny”;
- Realizacja obowiązków lub praw Administratora wynikających z umowy. Podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit. b RODO - „realizacja umowy”;
- Podjęcia czynności przed zawarciem umowy. Podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit. b RODO – w zakresie danych osobowych osób prowadzących działalność gospodarczą, z którymi Spółka może zawrzeć umowę;
- Kontaktu z przedstawicielami kontrahentów lub osobami wskazanymi do kontaktu w sprawach dotyczących realizacji umowy. Podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. f RODO - „prawnie uzasadniony interes”;
- Dochodzenie lub obrona przed ewentualnymi roszczeniami związanymi z umową lub też potrzebą wykazania określonych faktów, mających w tym zakresie istotne znaczenie dla Administratora.
Podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f RODO – „prawnie uzasadniony interes”. Terminy dochodzenia roszczeń wynikających z umowy szczegółowo określa Kodeks cywilny.
- Wykazania spełnienia obowiązków wynikających z rozliczenia dofinansowania ze środków publicznych - przez odpowiednie okresy wskazane w umowach oraz we właściwych przepisach regulujących udzielanie dofinansowania – co do zasady są to okresy 5-letnie.
- Państwa dane osobowe mogły zostać pozyskane przez Administratora:
- Bezpośrednio od Państwa.
- Z umowy o współpracy z kontrahentem.
- Udostępnione przez kontrahenta, z którym łączy Panią/Pana umowa o pracę lub umowa cywilnoprawna.
Możemy również pozyskiwać Państwa dane osobowe z publicznych źródeł, takich jak rejestry przedsiębiorców CEIDG lub KRS w celu weryfikacji podanych przez Państwa informacji. Zakres przetwarzanych danych będzie w takim przypadku ograniczony do danych dostępnych publicznie w odpowiednich rejestrach. Możemy również pozyskiwać Państwa dane osobowe od podmiotów, w których są Państwo zatrudnieni, lub którego są Państwo reprezentantami. Zakres przetwarzanych danych obejmie w takim przypadku informacje konieczne do prowadzenia Postępowania oraz kontaktu z Oferentem, np. informacje o ustaniu Państwa zatrudnienia u danego podmiotu lub zmianie danych kontaktowych. Możemy pozyskiwać także dane osobowe podwykonawców Oferentów od Oferentów, którzy dostarczyli Spółce takie dane w ramach Postępowania.
- Przekazanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne dla realizacji umowy oraz innych wskazanych powyżej celów Administratora. Odmowa przekazania danych może się wiązać z brakiem możliwości realizacji umowy oraz innych wskazanych celów Administratora.
Strona 1 z 2
- Państwa dane osobowe będą wykorzystywane przez Administratora przez okres niezbędny do realizacji opisanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to odpowiednio:
- Czas trwania umowy z Administratorem.
- Czas przechowywania dokumentów określonych przepisami prawa.
- Czas przechowywania danych w związku z dochodzeniem lub obroną przed roszczeniami szczegółowo określa kodeks cywilny.
- Czas przechowywania danych w związku z prowadzeniem ksiąg rachunkowych wynosi 5 lat – zgodnie z art. 112 ustawy o podatku od towarów i usług Dz.U.2017.1221 tj. z dnia 2017.06.24.
- Mają Państwo prawo złożyć wniosek do Administratora o:
- Dostęp oraz kopie własnych danych osobowych,
- Sprostowanie (poprawienie) własnych danych osobowych,
- Usunięcie własnych danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa,
- Ograniczenie przetwarzania Państwa danych osobowych,
- Przenoszenie własnych danych osobowych, na warunkach określonych w RODO
- Cofnięcie wyrażonej zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonywaliśmy na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Wniesienie sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych, jeśli podstawą prawną wykorzystywania danych jest prawnie uzasadniony interes – art. 6 ust.1 lit. f RODO.
- Wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: Urząd Ochrony Danych
Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) w jeżeli uważają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy prawa.
W celu skorzystania z powyższych praw prosimy o skontaktowanie się z nami na wyżej podane dane kontaktowe.
- Państwa dane osobowe mogą być przekazywane – z wyjątkiem osób upoważnionych przez Administratora podmiotom współpracującym (odbiorcom) z Administratorem, w szczególności dostawcom usług IT oraz podmiotom świadczącym usługi: księgowo-finansowe, archiwizacyjne, doręczania korespondencji i przesyłek, prawne, windykacyjne, audytorskie czy kontrolne – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratora.
- Państwa dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
- Informujemy, że Państwa dane osobowe nie będą wykorzystywane do podejmowania decyzji opartych wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych osobowych, w tym profilowania w rozumieniu art. 22 RODO.
DODATKOWA INFORMACJA DLA PRZEDSTAWICIELI KONTRAHENTÓW LUB OSÓB WSKAZANYCH DO KONTAKTU W UMOWIE
Państwa dane osobowe zostały pozyskane z umowy będącej podstawą współpracy z Administratorem. Administrator będzie je przetwarzać w zakresie wskazanym w umowie (imię, nazwisko, stanowisko, dane kontaktowe, miejsce zatrudnienia).
Informacja na temat przetwarzania danych osobowych w związku z nagrywaniem rozmów telefonicznych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – zwanego RODO, informujemy:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest AMED Sp. z o.o. ul. Ceglana 67C, 40-514 Katowice, NIP: 9542519559, REGON: 240090900, KRS: 0000237033. Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez adres e-mail: kontakt@amed-klinika.pl telefonicznie pod nr +48 721 148 556 lub listownie na adres podany powyżej.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się poprzez adres e-mail: iod@amed-klinika.pl lub pisemnie kierując korespondencję na adres siedziby Administratora Danych Osobowych. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- Obsługi pacjentów/klientów za pośrednictwem infolinii, gdzie podstawa prawną przetwarzania danych jest zgoda osoby dzwoniącej wyrażona poprzez kontynuację rozmowy - art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
- Zapewnienia bezpieczeństwa i poprawy jakości obsługi pacjentów / klientów, gdzie podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora - art. 6 ust. 1 lit b, f RODO w szczególności potrzeba doskonalenia jakości świadczonych usług,
- Dochodzenia lub obrona przed ewentualnymi roszczeniami związanymi z umową lub też potrzebą wykazania określonych faktów, mających w tym zakresie istotne znaczenie dla Administratora, gdzie podstawa prawną jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO – „prawnie uzasadniony interes”. Terminy dochodzenia roszczeń wynikających z umowy szczegółowo określa Kodeks cywilny.
- Wszystkie rozmowy są nagrywane. Jeżeli nie wyrażają Państwo zgody na nagrywanie rozmów, należy się rozłączyć.
- Państwa dane osobowe będą wykorzystywane przez Administratora przez okres niezbędny do realizacji opisanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to odpowiednio:
- Czas nie dłuższy niż 3 miesiące od daty nagrania. W przypadku, w którym nagrania stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub Administrator powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
- Czas przechowywania danych w związku z dochodzeniem lub obroną przed roszczeniami szczegółowo określa kodeks cywilny.
- Czas wniesienia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzanych danych
- Mają Państwo prawo złożyć wniosek do Administratora o:
- Dostęp oraz kopie własnych danych osobowych,
- Sprostowanie (poprawienie) własnych danych osobowych,
- Usunięcie własnych danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa,
- Ograniczenie przetwarzania Państwa danych osobowych,
- Przenoszenie własnych danych osobowych, na warunkach określonych w RODO
- Cofnięcie wyrażonej zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonywaliśmy na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Wniesienie sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych, jeśli podstawą prawną wykorzystywania danych jest prawnie uzasadniony interes – art. 6 ust.1 lit. f RODO.
- Wycofanie udzielonej zgody dotyczącej przetwarzania danych osobowych. Wycofanie danej zgody nie wpływa na nasze prawo do przetwarzania danych w celu opisanym w tej zgodzie do chwili jej cofnięcia.
Strona 1 z 2
- Wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: Urząd Ochrony Danych
Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) w jeżeli uważają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy prawa.
W celu skorzystania z powyższych praw prosimy o skontaktowanie się z nami na wyżej podane dane kontaktowe.
- Państwa dane osobowe mogą być przekazywane – z wyjątkiem osób upoważnionych przez Administratora podmiotom współpracującym (odbiorcom) z Administratorem, w szczególności dostawcom usług IT, oraz podmiotom świadczącym usługi: archiwizacyjne, prawne, audytorskie czy kontrolne – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratora.
- Państwa dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
- Informujemy, że Państwa dane osobowe nie będą wykorzystywane do podejmowania decyzji opartych wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych osobowych, w tym profilowania w rozumieniu art. 22 RODO.
nformacja na temat przetwarzania danych osobowych pacjentów, ich przedstawicieli ustawowych oraz osób upoważnionych przez pacjentów
Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – zwanego RODO, informujemy:
Administratorem Państwa danych osobowych jest AMED Sp. z o.o. ul. Ceglana 67C, 40-514 Katowice, NIP: 9542519559, |
||||
Administrator |
REGON: 240090900, KRS: 0000237033. |
|||
danych osobowych |
Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez adres e-mail: kontakt@amed-klinika.pl telefonicznie pod nr |
|||
+48 721 148 556 lub listownie na adres podany powyżej. |
||||
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się poprzez adres e-mail: iod@amed- |
||||
Inspektor ochrony |
klinika.pl lub pisemnie kierując korespondencję na adres siedziby Administratora. |
|||
danych |
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych |
|||
osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. |
||||
Co do zasady dane osobowe są przez Państwa podawane bezpośrednio w momencie zgłoszenia: osobiście, przez system |
||||
e-rejestracji lub poprzez kontakt telefoniczny. W przypadku w którym rejestrują się Państwo przez aplikację innego podmiotu |
||||
pośredniczącego np. znanylekarz.pl Państwa dane otrzymujemy od tego operatora lub aplikacji. W przypadku kontynuacji |
||||
Skąd pozyskujemy |
leczenia rozpoczętego w innym miejscu, dane mogą być otrzymywane również od innych placówek medycznych. |
|||
dane? |
W szczególnych sytuacjach uzasadnionych stanem zdrowia, Państwa dane osobowe mogą być uzyskiwane od osób bliskich. |
|||
W przypadku upoważnienia przez pacjenta innej osoby do dostępu do danych medycznych (dokumentacji medycznej lub |
||||
informacji o stanie zdrowia) dane tej upoważnionej osoby pozyskiwane są od pacjenta. Możemy otrzymywać Państwa dane |
||||
osobowe także od ubezpieczycieli, z którymi zawarli Państwo umowę ubezpieczenia zdrowotnego. |
||||
Aby umówić wizytę przetwarzane są Państwa dane takie jak: imię, nazwisko, płeć, PESEL lub datę urodzenia (w przypadku |
||||
braku numeru PESEL), numer telefonu. Powyższe dane są wykorzystywane także w celu weryfikacji tożsamości przed |
||||
Zakres |
udzieleniem świadczenia zdrowotnego. Jako podmiot leczniczy jesteśmy zobowiązani do prowadzenia i przechowywania |
|||
przetwarzania |
dokumentacji medycznej, której treść i zakres określają obowiązujące przepisy prawa. Dane zawarte w dokumentacji |
|||
danych osobowych |
obejmują m.in. opis przebiegu procesu leczenia i diagnostyki. |
|||
W przypadku przebywania na terenie placówki Państwa wizerunek może być przetwarzany w związku z monitoringiem |
||||
wizyjnym. |
||||
Cel przetwarzania Państwa danych |
Podstawa prawna przetwarzania danych |
|||
Zapewnienie profilaktyki zdrowotnej, diagnozy medycznej i |
art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO w zw. z art. 9 ust. 2 lit. h |
|||
leczenia, w tym zapewnienia opieki zdrowotnej oraz zarządzania |
RODO w zw. przepisami regulującymi proces udzielania |
|||
usługami opieki zdrowotnej (m.in. dokonania rejestracji, |
świadczeń zdrowotnych, w szczególności przepisami |
|||
rozliczenia z płatnikiem, prowadzenia, przechowywania i |
ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności |
|||
udostępnienia dokumentacji medycznej, weryfikacji tożsamości |
leczniczej, ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach |
|||
przed wizytą na stanowiskach rejestracyjnych czy w gabinecie |
pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz ustawy z dnia |
|||
lekarskim, wystawiania zwolnień lekarskich oraz ich obsługa w |
27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej |
|||
systemach, przypomnienie o terminie realizacji świadczenia |
finansowanych ze środków publicznych. |
|||
zdrowotnego, potwierdzenie wizyty, odwołanie wizyty, |
||||
poinformowanie o zmianach organizacyjnych w placówce |
||||
medycznej, które mają wpływ na udzielenie oczekiwanego |
||||
świadczenia) |
||||
Weryfikacji tożsamości pacjenta oraz osoby upoważnionej przez |
art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. przepisami regulującymi |
|||
Cel oraz podstawa |
pacjenta do dostępu do danych medycznych (dokumentacja |
proces udzielania świadczeń zdrowotnych, w |
||
medyczna oraz informacja o stanie zdrowia) |
szczególności przepisami ustawy z dnia 6 listopada |
|||
prawna |
||||
2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta |
||||
przetwarzania |
||||
oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach |
||||
danych |
||||
opieki zdrowotnej finansowanych ze środków |
||||
publicznych |
||||
W przypadku prowadzenia korespondencji w formie tradycyjnej i |
art. 6 ust. 1 lit. f RODO - prawnie uzasadniony interes |
|||
elektronicznej z użyciem poczty e-mail oraz formularzy |
administratora danych. W przypadku przekazywania |
|||
kontaktowych, Państwa dane są przetwarzane w celu |
przez użytkownika szczególnych kategorii danych (np. |
|||
prowadzenia kontaktu, w tym udzielenia odpowiedzi na zadane |
informacji o stanie zdrowia), oświadcza on, że wyraża |
|||
pytania |
zgodę na ich wykorzystanie w celu właściwej obsługi |
|||
zgłoszenia i realizacji zapytania, w tym prowadzenia |
||||
komunikacji i udzielania odpowiedzi (podstawa prawna |
||||
– art. 9 ust. 2 lit. a RODO) – „zgoda”. |
||||
Obrony praw i dochodzenia roszczeń w związku z prowadzoną |
art. 6 ust. 1 lit. f RODO w związku z art. 9 ust. 2 lit f) |
|||
przez nas działalnością. |
RODO). |
|||
Prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz rozliczeń podatkowych. |
art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 74 ust. 2 ustawy z |
|||
dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości oraz ustawy |
||||
z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. |
Realizacja umowy, której jesteś stroną |
art. 6 ust. 1 lit. b) RODO |
||
Korzystania z usług e-rejestracji |
art. 6 ust. 1 lit. b RODO - realizacja i wykonanie umowy |
||
w związku ze świadczeniem usług związanych z |
|||
prowadzeniem i obsługą konta e-rejestracja. Będziecie |
|||
państwo otrzymywali korespondencję za |
|||
pośrednictwem wiadomości e-mail, sms lub poprzez |
|||
kontakt telefoniczny związaną z realizacją usługi m.in. |
|||
potwierdzenia rezerwacji i terminu wykonania usługi. |
|||
Nie stanowi ona treści marketingowych, a jedynie |
|||
stanowi formę potwierdzenia |
|||
Realizowanie praw pacjenta w zakresie udostępniania |
art. 6 ust.1 lit c RODO w zw. z art. 9 ust. 3 oraz art. 26 |
||
dokumentacji medycznej oraz stanu zdrowia osobom |
ust. 1 Ustawy o prawach pacjenta oraz § 8 ust. 1 |
||
upoważnionym przez pacjenta poprzez kontakt telefoniczny czy |
Rozporządzenia MZ art. 6 ust. 1 lit. b RODO, jako tzw. |
||
mailowy lub osobiście |
prawnie uzasadniony interes administratora jakim jest |
||
opieka około obsługowa pacjenta |
|||
Zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów poprzez stosowanie |
prawnie uzasadniony interes administratora danych |
||
monitoringu wizyjnego. |
art. 6 ust. 1 lit. f RODO w zw. z art. 23a ustawy z dnia |
||
15 kwietnia 2011 r., o działalności leczniczej. |
|||
Jeśli wyrazili Państwo zgodę na komunikację marketingową, |
art. 6 ust. 1 lit. a RODO w zw. z art. 172 Prawa |
||
Państwa dane mogą być wykorzystywane dla celów |
telekomunikacyjnego oraz art. 10 ustawy o |
||
marketingowych w odniesieniu do oferowanych przez nas |
świadczeniu usług drogą elektroniczną (w zależności |
||
produktów i usług (drogą telefoniczną i/lub mailową) |
od formy komunikacji – telefoniczna lub drogą |
||
elektroniczną). |
|||
Państwa dane będą przechowywane przez czas określony przepisami prawa, a w szczególności przez okres wynikający z art. |
|||
29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Dokumentacja medyczna jest |
|||
przechowywana co do zasady przez okres co najmniej 20 lat od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego |
|||
wpisu. W pewnych okolicznościach ustawowych czas ten może być przedłużony do 30 lat. Po upływu ustawowego czasu |
|||
przechowywania dokumentacji medycznej będzie ona niszczona lub usuwana w sposób uniemożliwiający identyfikację |
|||
pacjenta, którego dotyczyła. Dane służące do celów rozliczania świadczeń zdrowotnych, a także dane służące do dochodzenia |
|||
Okres |
roszczeń będą przetwarzane przez okres przedawnienia tych roszczeń zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego. Dane |
||
przetwarzania |
przetwarzane na potrzeby księgowości i rozliczeń podatkowych są przetwarzane przez okres 5 lat od końca roku |
||
danych |
kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy. |
||
Dane przetwarzane w celach kontaktowych będą przetwarzane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi na zadane |
|||
pytanie i prowadzenia korespondencji z tym związanej, a następnie przez okres przedawnienia potencjalnych roszczeń |
|||
związanych z prowadzoną korespondencją. |
|||
Dane rejestrowane przez system monitoringu wizyjnego są przechowywane przez okres nie dłuższy niż 3 miesiące. Jeżeli |
|||
nagrania obrazu stanowią lub mogą stanowić dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa, termin ten ulega |
|||
przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Po tym terminie dane są automatycznie nadpisywane |
|||
Państwa dane osobowe mogą zostać ujawnione: |
|||
• podmiotom publicznym tj. w szczególności: Narodowemu Funduszowi Zdrowia, Ministerstwu Zdrowia, Centrum |
|||
e-Zdrowia, ubezpieczycielom, innym podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych do zapewnienia ciągłości |
|||
leczenia, |
|||
• dostawcom usług i podmiotom wyspecjalizowanym w zapewnianiu obsługi technicznej systemów IT, |
|||
Odbiorcy danych |
• dostawcom usług pocztowych, kurierskich, prawnych i doradczych oraz wspierających Administratora w dochodzeniu |
||
należnych roszczeń (w szczególności kancelariom prawnym, firmom windykacyjnym), |
|||
• podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, w szczególności zgodnie z art. 26 ustawy z dnia 6 listopada |
|||
2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, |
|||
• osobom przez Państwa upoważnionym do otrzymywania informacji o Państwa stanie zdrowia jako Pacjenta. |
|||
Przysługują Państwu następujące prawa: |
|||
• prawo dostępu do własnych danych osobowych – potwierdzimy, czy przetwarzamy Państwa dane, a jeżeli tak, |
|||
umożliwimy Państwu do nich dostęp oraz przekażemy informacje w zakresie wskazanym w art. 15 RODO. |
|||
• prawo do sprostowanie własnych danych osobowych, gdy są nieprawidłowe lub niekompletne. |
|||
• prawo do usunięcie własnych danych osobowych, jeżeli spełniona została jedna z przesłanek określonych w art. 17 |
|||
RODO. |
|||
• prawo do ograniczenie przetwarzania Państwa danych osobowych w przypadkach wskazanych w art. 18 RODO, np. |
|||
Prawa osób, |
jeżeli kwestionują Państwo prawidłowości danych osobowych. |
||
których dane |
• prawo do przenoszenia własnych danych osobowych – mogą Państwo od nas otrzymać własne dane w powszechnie |
||
przetwarzamy |
używanym formacie, jeżeli przetwarzamy te dane w sposób zautomatyzowany i na podstawie Państwa zgody. |
||
• cofnięcie wyrażonej zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z |
|||
prawem przetwarzania, którego dokonywaliśmy na podstawie zgody przed jej cofnięciem. |
|||
• wniesienia sprzeciwu, gdy dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, czyli w przypadku |
|||
tzw. uzasadnionego interesu administratora, mogą Państwo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn |
|||
związanych ze szczególną sytuacją – wobec przetwarzania danych osobowych. |
|||
• wniesienie skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) |
|||
jeżeli uważają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy prawa. |
W celu skorzystania z powyższych praw prosimy o skontaktowanie się z nami na wyżej wymienione dane kontaktowe. |
|
Podanie danych osobowych jest warunkiem niezbędnym do udzielenia świadczeń zdrowotnych ze względu na wymogi |
|
prawne nałożone na nas jako podmiot leczniczy, w tym m.in. konieczność prowadzenia, przechowywania i udostępniania |
|
dokumentacji medycznej. Odmowa podania danych może być podstawą do odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego. |
|
Podanie danych jest również niezbędne do wystawienia rachunku lub faktury. |
|
Podanie danych do komunikacji jest konieczne do jej prowadzenia. |
|
Dobrowolność |
Jeżeli podają nam Państwo swój numer telefonu czy adres e-mail, odbywa się to na zasadzie dobrowolności, niemniej |
pozwala nam to na zapewnienie ciągłości opieki medycznej. |
|
podania danych |
|
Podanie przez Państwa danych osobowych w postaci wizerunku jest konieczne dla możliwości przebywania na terenie |
|
placówki wyposażonej w monitoring wizyjny. |
|
Podanie danych osobowych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolne, brak zgody na komunikację |
|
marketingową nie może być podstawą do odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego. Wyrażenie zgody jest zawsze |
|
dobrowolne, a zgoda może być wycofana w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem |
|
przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. |
|
Dodatkowa |
Państwa dane osobowe zostały pozyskane za pośrednictwem pacjentów (lub ich przedstawicieli ustawowych). Administrator |
informacja dla osób |
będzie je przetwarzać w zakresie wskazanym przez pacjentów oraz przepisy prawa (imię, nazwisko, data urodzenia, dane |
upoważnionych |
kontaktowe). |
przez pacjentów |
Podczas rejestracji pacjenta, składaniu wniosku o wydanie dokumentacji medycznej lub w innych sytuacjach wymagających potwierdzenia tożsamości pacjenta (lub innej osoby np. upoważnionej przez pacjenta), odwiedzającego AMED Sp. z o.o. z siedzibą w Knurowie, mamy obowiązek potwierdzić, że dana osoba jest tą, za którą się podaje. W celu weryfikacji tożsamości AMED Sp. z o.o. ma zatem prawo żądać od pacjenta, osoby upoważnionej przez pacjenta lub innych osób okazania:
Okazywanie dokumentów
- Dokumentu potwierdzającego tożsamość (dowodu osobistego, paszportu, karty pobytu, polskiego dokumentu
tożsamości cudzoziemca) lub
- Innego dokumentu publicznego, pozwalającego na jednoznaczną identyfikację (np. prawo jazdy, legitymacja szkolna dla
osoby do 18. roku życia).
tożsamości
Podstawa prawna:
- 23 ust. 2 i art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U.2020.849 tj.),
- Art. 50 Ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,
- 24 ust. 1 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO),
- Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 17 czerwca 2015 r. (sygn. II OSK 2770/13).
Klauzula informacyjna dla uczestników rekrutacji lub osób ubiegających się o zatrudnienie
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – zwanego RODO, informujemy:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest AMED Sp. z o.o. ul. Ceglana 67C, 40-514 Katowice, NIP: 9542519559, REGON: 240090900, KRS: 0000237033. Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez adres e-mail: kontakt@amed-klinika.pl telefonicznie pod nr +48 721 148 556 lub listownie na adres podany powyżej.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się poprzez adres e-mail: iod@amed-klinika.pl lub pisemnie kierując korespondencję na adres siedziby Administratora Danych Osobowych. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- Realizacja obowiązków prawnych Administratora, związanych z prowadzeniem rekrutacji
i wynikających w szczególności z art. 221 Kodeksu pracy (podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit. c RODO) –
„obowiązek prawny”;
- Zawarcia i realizacji umowy w przypadku pozytywnego przejścia procesu rekrutacyjnego (podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit. b RODO) – „wykonanie umowy”;
- Uwzględnienia Państwa aplikacji w przyszłych procesach rekrutacyjnych na podstawie udzielonej zgody
(podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. a RODO, art. 9 ust. 2 lit. a RODO) – „zgoda”;
- Prowadzenie rekrutacji z wykorzystaniem danych innych niż niezbędne dla zawarcia umowy
(np. zdjęć, informacji o stanie cywilnym, zainteresowaniach itp.), dobrowolnie przekazanych przez
uczestnika rekrutacji (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. a RODO, art. 9 ust. 2 lit. a RODO) – „zgoda”;
- Dochodzenie lub obrona przed ewentualnymi roszczeniami związanymi z rekrutacją lub też w związku z potrzebą wykazania określonych faktów, mających w tym zakresie istotne znaczenie dla Administratora (podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – „prawnie uzasadniony interes”; terminy dochodzenia roszczeń wynikających z umowy szczegółowo określa Kodeks pracy.
- Ustalenia czy dane osobowe uczestnika rekrutacji są zamieszczone w Rejestrze Sprawców Przestępstw
na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym1 (art. 10 RODO w związku z art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym) - podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit. c RODO) – „obowiązek prawny”;
1Dotyczny jedynie sytuacji, w której ewentualne zatrudnienie wiązać się będzie z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub z opieką nad nimi.
- Państwa dane osobowy mogły zostać pozyskane przez Administratora:
- Bezpośrednio od Państwa.
- Za pośrednictwem innej osoby (np. znajomego, który rekomenduje Państwa do pracy).
- Przekazanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne dla wzięcia udziału w rekrutacji. Odmowa przekazania danych może się wiązać z brakiem możliwości udziału w rekrutacji.
- Zgodnie z przepisami kodeksu pracy jako pracodawca mamy obowiązek wymagać od Państwa podania następujących informacji:
- W przypadku zatrudnia na podstawie umowy o pracę: imię (imiona), nazwisko, data urodzenia, przekazane przez uczestnika rekrutacji dane kontaktowe oraz jeżeli jest to niezbędne dla wykonywania pracy na określonym stanowisku, informacje o wykształceniu, kwalifikacjach zawodowych oraz przebiegu dotychczasowego zatrudnienia,
- W przypadku zatrudnia na podstawie umowy cywilnoprawnej: imię (imiona), nazwisko, adres zamieszkania, adres korespondencyjny, numer PESEL, numer NIP, informacje nt. urzędu skarbowego i oddziału NFZ, numer rachunku bankowego
Strona 1 z 2
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa (dotyczy danych wykraczających poza art. 221 § 1 Kodeksu pracy), zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie tych danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
- Państwa dane osobowe będą wykorzystywane przez Administratora przez okres niezbędny do realizacji opisanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to odpowiednio:
- Okres prowadzenia rekrutacji (o ile kandydat nie wyrazi odrębnej zgody na uwzględnianie jego zgłoszenia w innych rekrutacjach Administratora),
- Czas przechowywania danych w związku z dochodzeniem lub obroną przed roszczeniami szczegółowo określa kodeks cywilny,
- Czas do momentu ewentualnego wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych,
- Czas do momentu wniesienia skutecznego sprzeciwu.
- Mają Państwo prawo złożyć wniosek do Administratora o:
- Dostęp oraz kopie własnych danych osobowych,
- Sprostowanie (poprawienie) własnych danych osobowych,
- Usunięcie własnych danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa,
- Ograniczenie przetwarzania Państwa danych osobowych,
- Przenoszenie własnych danych osobowych, na warunkach określonych w RODO
- Cofnięcie wyrażonej zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonywaliśmy na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Wniesienie sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych, jeśli podstawą prawną wykorzystywania danych jest prawnie uzasadniony interes – art. 6 ust.1 lit. f RODO.
- Wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: Urząd Ochrony Danych
Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) w jeżeli uważają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy prawa.
W celu skorzystania z powyższych praw prosimy o skontaktowanie się z nami na wyżej podane dane kontaktowe.
- Państwa dane osobowe mogą być przekazywane – za wyjątkiem osób upoważnionych przez Administratora
innym podmiotom, w tym: podmiotom uprawnionym do ich otrzymywania zgodnie
z przepisami prawa, podmiotom przetwarzającym je w naszym imieniu (np. dostawcom usług technicznych i podmiotom świadczącym nam usługi doradcze) innym podmiotom, w tym: podmiotom uprawnionym do ich otrzymywania zgodnie z przepisami prawa, podmiotom przetwarzającym je w naszym imieniu (np. dostawcom usług technicznych i podmiotom świadczącym nam usługi doradcze, audytorskie czy kontrolne).
- Państwa dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
- Informujemy, że Państwa dane osobowe nie będą wykorzystywane do podejmowania decyzji opartych wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych osobowych, w tym profilowania w rozumieniu art. 22 RODO.
W PRZYPADKU CHĘCI UCZESTNICTWA W PRZYSZŁYCH PROCESACH REKRUTACYJNYCH PROSIMY O ZAŁĄCZENIE NASTĘPUJĄCEJ KLAUZULI:
Wyrażam dobrowolną zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w CV i innych dokumentach aplikacyjnych w celu wykorzystania ich w przyszłych procesach rekrutacyjnych prowadzonych przez AMED Sp. z o.o. jest w tym umieszczenie danych w bazie rekrutacyjnej i
przechowywanie przez okres 2 lat.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym oraz załączonych do niego dokumentach – wymagane, jeśli przekazane dane obejmują szczególne kategorie danych osobowych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.
Strona 2 z 2