Kompleksowa rehabilitacja kardiologiczna NFZ w Katowicach

Kompleksowa rehabilitacja kardiologiczna pomaga w zredukowaniu konsekwencji incydentów kardiologicznych, a także ich nawrotu. W klinice AMED oferujemy wsparcie specjalistów oraz nowoczesnych technik fizjoterapii. Możesz skorzystać z rehabilitacji kardiologicznej na NFZ oraz komercyjnie. Jak możemy Ci pomóc?

Kompleksowa i wczesna rehabilitacja kardiologiczna na NFZ oraz komercyjnie

Kompleksowa rehabilitacja kardiologiczna jest bezpłatna oraz finansowana w ramach projektów UE. W naszej klinice możesz również zrealizować zabiegi na NFZ. Jest to rozwiązanie przeznaczone dla osób wymagających kontynuacji leczenia szpitalnego z powodu incydentu kardiologicznego. Kompleksowa, wczesna rehabilitacja kardiologiczna NFZ jest możliwa w przypadku otrzymania skierowania od lekarza specjalisty:

• oddziału kardiologicznego, kardiochirurgicznego lub chorób wewnętrznych,
  • poradni kardiologicznej lub rehabilitacyjnej.

Rehabilitacja kardiologiczna NFZ trwa maksymalnie 5 tygodni. Dodatkowo umożliwiamy realizację zabiegów również komercyjnie.

Na czym polega rehabilitacja kardiologiczna?

Kompleksowa rehabilitacja kardiologiczna jest sumą działań medycznych, stosowanych u pacjentów po incydentach kardiologicznych (zawał mięśnia sercowego, choroba niedokrwienna, wylew, przemijający atak niedokrwienny, udar, nadciśnienie, stan po zabiegach angioplastyki naczyń wieńcowych, operacjach kardiochirurgicznych), koniecznych do usunięcia lub zmniejszenia przyczyn leżących u podłoża choroby.

Wczesna rehabilitacja kardiologiczna na NFZ stwarza optymalne warunki fizyczne, psychiczne i społeczne, w celu umożliwienia pacjentowi powrotu do prawidłowego funkcjonowania w życiu społecznym i zawodowym.

Niestety pacjenci i lekarze bardzo często lekceważą rehabilitację kardiologiczną.

Jest ona bardzo ważna, ponieważ ratuje życie i zapobiega nawrotom choroby.

Kompleksowa rehabilitacja kardiologiczna zmniejsza umieralność wśród pacjentów o około 40%.

Cele rehabilitacji kardiologicznej:

• skrócenie okresu leczenia i szybszy powrót do zdrowia,
  • zmniejszenie ryzyka wystąpienia nawrotów,
  • zapobieganie inwalidztwu,
  • przywrócenie równowagi psychicznej.

Jak przebiega kompleksowa, wczesna rehabilitacja kardiologiczna w klinice AMED?

Kompleksowa, wczesna rehabilitacja kardiologiczna na NFZ w AMED opiera się przede wszystkim na szczegółowej diagnostyce pacjenta oraz indywidualnym planie leczenia, Dokładamy wszelkich starań, aby nasi pacjenci otrzymali niezbędną pomoc. Metody rehabilitacji kardiologicznej w klinice AMED to przede wszystkim: ćwiczenia oddechowe, gimnastyka usprawniające, zajęcia mające na celu zmniejszenie stresu. Skupiamy się na tym, by kompleksowa, wczesna rehabilitacja kardiologiczna na NFZ była w bezpieczna dla pacjenta. Dlatego zapewniamy kompleksową opiekę medyczną, udostępniamy nowoczesny sprzęt i aparaturę medyczną.

Kompleksowa rehabilitacja kardiologiczna NFZ to przede wszystkim zajęcia, które są prowadzone w oparciu o Program Sekcji Rehabilitacji Kardiologicznej i Fizjologii Wysiłku Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego. Pacjentem opiekuje się zespół, składający się z lekarza, pielęgniarki, fizjoterapeuty, psychologa i dietetyka. Fizjoterapia kardiologiczna w ramach NFZ trwa do 8 tygodni. Składają się na nią: badań diagnostycznych, ćwiczeń usprawniających, edukacji z zakresu chorób serca i dietetyki. Podczas zajęć z fizjoterapii kardiologicznej przedstawiamy również techniki relaksacji i sposoby radzenia sobie ze stresem.

Aktywność fizyczna jest niezwykle ważnym elementem. To na niej opiera się rehabilitacja kardiologiczna NFZ. Jednak ćwiczenia muszą być indywidualnie dobrane, dawkowane oraz nadzorowane przez specjalistów, aby uniknąć kontuzji. Stan pacjentów jest kontrolowany poprzez pomiar częstotliwości skurczów serca (badanie tętna, EKG), pomiar ciśnienia tętniczego, ocenę subiektywnego odczucia zmęczenia.

Na co pomaga wczesna rehabilitacja kardiologiczna NFZ?

Najczęściej podnoszonym tematem jest bez wątpienia rehabilitacja kardiologiczna po zawale. Należy jednak zwrócić uwagę, że zajęcia pod nadzorem specjalistów są wskazane również po:

• plastyce naczyń wieńcowych,
  • zabiegach kardiochirurgicznych,
  • wszczepieniu urządzeń wspomagających pracę serca,
  • lub z niewydolnością krążenia, nadciśnieniem tętniczym, cukrzycą i innymi chorobami współistniejącymi.

Wczesna rehabilitacja kardiologiczna skupia się nie tylko na aktywności fizycznej, lecz również na wykształceniu postawy prozdrowotnej, zmianie nawyków, wykształceniu umiejętności skutecznego radzenia sobie ze stresem, a także zmniejszeniu zaburzeń związanych z chorobami współistniejącymi. Plan rehabilitacji kardiologicznej po zawale i innych schorzeniach dostosowujemy indywidualnie do pacjenta.

Rehabilitacja po zawale – liczy się czas!

Pacjent, który przeszedł zawał, po wypisaniu ze szpitala powinien kontynuować swoje leczenie, by uniknąć kolejnych ostrych stanów lub operacji. Zaleca się, aby rehabilitacja po zawale rozpoczęła się najszybciej jak to możliwe. W Klinice AMED pacjent może realizować program terapii na oddziale stacjonarnym lub dziennym.

Rehabilitacja po zawale na oddziale stacjonarnym zapewnia komfort pacjentowi i redukuje problem dojazdów. W Klinice AMED przygotowaliśmy 1, 2 i 3-osobowe pokoje. W każdym z nich znajduje się węzeł sanitarny, dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zapewniamy również miejsca noclegowe dla osób wspierających pacjenta.

Zawał wymaga szybkiej reakcji medycznej oraz rehabilitacyjnej. Wiemy, jak ważny jest w tym przypadku czas. Dlatego nasi pacjenci otrzymują kompleksowy, indywidualny program terapii i pomoc w powrocie do utraconej sprawności.

Leczenie nadciśnienia poprzez fizjoterapię

Nadciśnienie tętnicze dotyczy milionów Polaków i stało się chorobą cywilizacyjną. W AMED Klinika wdrażamy właściwe leczenie nadciśnienia za pomocą rehabilitacji. Jednym z efektów regularnie realizowanego, indywidualnego programu terapii jest  spadek ciśnienia tętniczego. Leczenie nadciśnienia poprzez rehabilitację może również ograniczyć zapotrzebowanie na przyjmowane leki.

Nadciśnienie tętnicze zwiększa ryzyko udarów i chorób sercowo-naczyniowych. Celem rehabilitacji jest poprawienie ukrwienia, ograniczenie stwardnienia tętnic oraz dążenie do odprężenia. Jeżeli chcesz wiedzieć więcej, zapraszamy do kontaktu!