Stella Bio

Funkcjonalna elektrostymulacja z kontrolą EMG
Stella Bio- Elektrostymulacja z EMG

Funkcjonalna elektrostymulacja i EMG w rehabilitacji

EMG, czyli elektromiografia, jest badaniem i sposobem obrazowania aktywności mięśniowej. Odczyt aktywności bioelektrycznej mięśni jest przekazywany w postaci liczb i wykresów na ekran urządzenia, dzięki czemu uzyskuje się doskonałą informację zwrotną na temat aktywności mięśni nawet w momencie, gdy nie widać gołym okiem ich skurczu.

FES- to funkcjonalna elektrostymulacja, czyli taka, która ma za zadanie aktywowanie skurczy mięśni do wykonania określonej funkcji w możliwie naturalny dla danego obszaru sposób. Połączenie tych dwóch elementów sprawia, że pacjent ma możliwość dokładnie, oraz z większym zrozumieniem kontrolować ruch w stawach i pozycję ciała przez regulację napięcia mięśniowego.

Stella Bio- Funkcjonalna stymulacja z EMG

Zastosowania Stella Bio w Klinice Amed

Funkcjonalna elektrostymulacja z kontrolą EMG wykorzystywana jest przez fizjoterapeutów do prowadzenia terapii pacjentów z problemami układu nerwowego i układu ruchu. Jest to także element terapii uroginekologicznej. Stella jest używana jako element rehabilitacji po kontuzjach i operacjach, po dłuższym unieruchomieniu( np. gips). Ze względu na możliwość działania przeciwbólowego, jest wykorzystywana przy problemach bólowych kręgosłupa.

W strefie rehabilitacji neurologicznej wykorzystujemy Stellę do stymulacji mięśni osłabionych i porażonych. Stella ma zastosowanie po udarach mózgu, po urazach i chorobach rdzenia kręgowego, przy neuropatiach, stwardnieniu rozsianym, czy urazach czaszkowo- mózgowych. Zastosowanie FES z kontrolą EMG pomaga nam dodatkowo aktywować korę czuciową i ruchową w celu zwiększenia zaangażowania pacjenta i szansy na powrót do sprawności.

Stella Bio- Elektrostymulacja z EMG