Rehabilitacja ortopedyczna w Katowicach

Rehabilitacja ortopedyczna dąży do odzyskania funkcji narządu ruchu i aktywności życiowych. Pomagamy pacjentom po wypadkach lub z defektami układu kostnego, stawowego czy też mięśniowego. Rehabilitacja ortopedyczna w AMED-Klinika umożliwia przywrócenie sprawności pacjentom z różnego typu urazami i dolegliwościami. Wybierz schorzenie i sprawdź, jak możemy Ci pomóc!

Czym jest rehabilitacja ortopedyczna?

Rehabilitacja ortopedyczna ma na celu przywrócenie funkcji narządu ruchu oraz aktywności życiowych. Pomagamy zarówno pacjentom po wypadkach, jak i borykających się ze skutkami chorób czy zmian wrodzonych i nabytych na kolejnych etapach rozwoju. W ofercie AMED-Klinika znajduje się również rehabilitacja pourazowa.

Proces rehabilitacji ortopedycznej może być realizowany zarówno w trakcie, jak i po zakończeniu leczenia. Nasi specjaliści dopasują program zajęć do indywidualnych potrzeb klienta. Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii osiągamy lepsze efekty rehabilitacji ortopedycznej.

Kiedy rehabilitacja ortopedyczna może Ci pomóc?

Rehabilitacja ortopedyczna poprawi funkcjonowanie narządu ruchu również w przypadku mechanicznych urazów mięśniowo-więzadłowymi i przeciążeniowymi. Poniżej prezentujemy problemy, w przypadku których możemy Ci pomóc:

• pourazowe uszkodzenia narządu ruchu: złamania, zwichnięcia, skręcenia,
  • stany po zabiegach chirurgicznych: rekonstrukcja więzadeł, endoprotezoplastyka,
  • zwyrodnienie stawów kręgosłupa i kończyn,
  • zmiany przeciążeniowe, czyli entezopatia, tendinopatia: łokieć golfisty, łokieć tenisisty, kolano skoczka,
  • zespoły bólowe kręgosłupa, ból głowy.

Jakie metody wprowadza prywatny ośrodek rehabilitacyjny ortopedyczny AMED-Klinika?

Prywatny ośrodek rehabilitacyjny ortopedyczny AMED-Klinika zapewnia pomoc w odzyskaniu sprawności i zneutralizowaniu dolegliwości bólowych. Dzięki naszym metodom jesteśmy w stanie złagodzić nawet bóle reumatoidalne, związane z patologicznymi zmianami w kręgosłupie. To wszystko z pomocą wprowadzonych metod rehabilitacji ortopedycznej.

Przed wdrożeniem odpowiedniej terapii stosujemy techniki diagnostyczne, które umożliwiają obiektywizację procesu leczenia. Wprowadzamy między innymi:

• badania EMG,
  • badania na platformie stabilograficznej,
  • analizę chodu na bieżni diagnostycznej,
  • badania izokinetyczne.

W rehabilitacji ortopedycznej głównym ogniwem jest terapia manualna oraz masaż. Rehabilitant stosuje odpowiednie chwyty i manipulacje, które umożliwiają wykrywanie i leczenie zaburzeń. Takie działania pomagają w przypadku ograniczenia zakresu ruchu, dolegliwościach bólowych, schorzeniach stawów, więzadeł, mięśni, a także zaburzeń wzorców ruchowych.

Wprowadzamy dla swoich pacjentów przede wszystkim rozwiązania z zakresu kinezyterapii, która pomaga w przypadku schorzeń, dysfunkcji narządu ruchu, w zespołach bólowych kręgosłupa, chorobach reumatoidalnych.  Rehabilitacja ortopedyczna z zastosowaniem kinezyterapii to przede wszystkim: leczenie ruchem, gimnastyka lecznicza, ćwiczenia usprawniające.

Podczas fizykoterapii wykorzystujemy takie metody jak:

• promieniowanie laserowe,
  • pole magnetyczne,
  • zastosowanie prądu,
  • wprowadzenie ultradźwięków,
  • terapia zimnem, czyli krioterapia,
  • fala uderzeniowa.